23.2.08

NO ÉS HIMNE QUE ÉS POEMA.- AJUNTAMENT DE XIRIVELLA


Em sent molt volgut al meu poble, ara fa un any l'alcalde Josep Soriano em va fer l'encàrrec d'escriure la lletra de l'himne de Xirivella; li vaig dir que jo no era capaç d'escriure un himne, que podia provar a escriure un poema pensant en la Xirivella actual i així ho vaig fer. En el temps a eixe poema, el mestre Diego Alamar, li posà música i a hores d'ara l'Ajuntament el considera l'himne de Xirivella; però continue pensant que és un POEMA, potser un dels poemes que he escrit que més m'estime.


CANT A XIRIVELLA
No és himne
que és poema
i és de tots


i el cantem
en la nostra llengua
per a donar paraula
a un poble nou


no vol ser englantina
ni llàgrima
ni mà al cor


vol fer sentir poble
als del Barri de la Llum
i als que viuen
en el carrer Major


autòctons i de fora
en la Closa
i Sant Ramon


en la Concòrdia
i la Pau,
Constitució
i Camí Nou


donant veu
als que no la tenen
barrejant
raça i color


perquè no és himne
que és poema
i és de tots


i el cantem
en la nostra llengua
per a donar paraula
a un poble nou


Silvella per als romans
i de l’Algarbia per als àrabs


Xilvella
de Calatraves i
Boils
de llauradors
que van fer poble
i eren terra i llavor


Xirvella
de morera i figuera
de polls
i de grugues
de Delme i Dau
i pel setembre Salut


Xirivella
un poble
que desitja
ser horta i sud
i seny i sol


i que diu
ple de confiança en el futur
que ací en aquest lloc
del Pla de Quart
vora el nou llit del riu Túria

si ens ajuntem cabem tots.


Lletra: Vicent Camps
Música: Diego Alamar

No hay comentarios: