31.3.10

IES BOCAIRENT (LA VALL D'ALBAIDA).- HERNÁNDEZ S'APROPA FINS ELS MÉS MENUTS I TANQUEM GIRA PER VACANCES.-


Ja havia treballat ací, no ho oblidaré el dia 17.3.2008 el dia que vaig fer 50 anys, i recorde que mentre recitava els ho vaig comentar als alumnes, i em felicitaren amb un fort aplaudiment, i a banda anècdotes, vaig disfrutar amb un programa antològic. Enguany, Rosa amiga i professora de literatura castellana, volia que els duguera la paraula de Miguel Hernández i l'últim dia lectiu, abans d'anar els alumnes a fer les paelles per dinar, un centenar de joves des de quart d'ESO , fins 2on Batxillerat, amb una educació, un silenci i un aprofitament notable, s'han emocionat junt els seus professors i la meua veu, amb l'obra de Miguel Hernández. Una vegada finalitzat el recital, una alumna de segon, ha vingut per felicitar-me en nom propi i dels companys, pel recital i jo que sóc ben sensible davant d'aquestes coses, haguera volgut que el temps no passara, per escoltar de quina manera aquesta alumna i els seus companys amb Rosa, la professora, havien espigolat l'obra i la biografia del poeta oriolà, alli hem estat parlant de coses relatives a Miguel Hernández una estona, la notava emocionada, igual que a la seua professora i professor que parlaven amb mi. Estic ben content , d'aquest final abans de mamprendre les vacances. De segur que aquestos joves avui li han llevat a Miguel el segell de poeta obligatori en els seus estudis, per tal de veure'l com un poeta i un home extraordinari, que paga la pena llegir-lo, pel pur plaer d'estimar-se la literatura i la vida.

2 comentarios:

morenin dijo...

Hola vicent!! Soc un alumne de 2n de Batxillerat de Bocairent. Em va agradar molt el teu recital. És mes, estava decidit a donar-te l'enhorabona personalment però degut que em vax seure cap al final de l'aula finalment vaig decidir no fer-ho. En compte d'aixo, li vax dir a Rosa que el preguntara la direcció del blog per tal de felicitarte per ací. Simplement et done les meues felicitacions. Sols és una opinió d'un alumne però, per al teu interés, a mi mai m'ha agradat la literatura, ni m'agrada.. No obstant això el teu recital em va arribar fins al meu interior, sobretot en l'elegia a Ramón Sijé.. Espere que continues fent el teu treball, ja que ets un gran professional i vals molt!!

vicent camps dijo...

M'agrada molt rebre notícies vostres, i sobretot vull que penses que quan dius "sols es l'opinió d'un alumne", estàs diguent molt per a mi. He pensat cada programa en funció vostra i si es preneu el treball, de manifestar que us ha agradat el recital, em demostreu que vaig pel bon camí. Gràcies per les teues paraules, molta sort en aquest final d'etapa en el batxillerat i fins quan vullgues. Ja saps on estic. salut i poesia